diumenge, 3 d’abril del 2016

Estima't

A l'hora d'educar a nens i nenes feliços, el primer pas és ser pares, mares, educadors que caminem cap a la felicitat... 

T'invito a llegir i reflexionar sobre aquestes idees i pensaments que et poden ajudar a fomentar la teva autoestima. Pots entretenir-te en cada punt, assaborir-lo i gaudir-lo.

Valorar-me. Dir què m'agrada de mi. TOTS som importants i únics.

Cuidar-me. Cos, ànima i pensament

Perdonar-me. Aprendre dels errors i no carregar amb les culpes que no em  corresponen.

Formar-me. Llegir, escoltar, conversar, contemplar,... per créixer.

Superar-me. Anar més enllà de la meva àrea de confort. 

Aceptar-me. Deixar les autocrítiques destructives. Pensar que si no m'equivoco no aprenc. Acceptar les crítiques dels altres però col·loca-les en el seu lloc. No valorar-me en funció de l'opinió dels altres. Treballar-me des de dins.

Governar-me. Tenir el control de la meva vida. Si cedeixo el control als altres el meu creixement i la meva felicitat dependrà d'ells. Si jo tinc el control la meva felicitat dependrà de mi.

Conèixe'm. Trobar espais per estar "a soles" amb mi, per descobrir-me tal com sóc, per aturar-me i sentir-me. Ser realista.

Estimar-me tal com sóc. Saber com sóc. Caminar cap a la felicitat. Somriure.

 


Pensar-me en positiu. Confiar en un mateix i en les pròpies capacitats per superar-les dificultats. Fugir de l'espiral de pensament negatiu. Optimisme. Buscar el cantó positiu de les coses

Confiar en mi. Ser conscient de les meves limitacions i de les meves capacitats per superar les dificultats.

Viu el present. Aprendre del passat, mirar el futur amb ganes però situar-me en l'ara.

Mostrar-me. Ser capaç de dir el què penso i el què sento en els moments oportuns. Dir no quan vulgui dir no i dir si quan vulgui dir si.

  • Activitat pràctica: "M'estimo tal com sóc"

Agafa una llibreta i escriu idees, pensaments, frases, moments que et facin sentir bé amb tu mateix/a.
Anota situacions difícils que visquis i la manera com les has superat. Com t'has sentit?
Enganxa algunes fotografies teves de moments importants per tu. Mira't.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada