dilluns, 28 de novembre de 2016

Calendari d'Advent de les emocions

La família és un àmbit molt propici per treballar l'educació emocional. Aprofitem una activitat lúdica com el calendari d'advent per fer activitats que ens ajudin a reconèixer, expressar i gestionar les emocions en companyia. 

Nosaltres posarem cada una de les activitats següents en un sobre, els decorarem amb emoticons que representin diferents emocions i els enganxarem formant un cor, cada dia al matí obrirem un dels sobres.
La idea és que tots fem totes les activitats.


1. Posa't davant del mirall i digues en veu alta tres coses que t'agraden de tu mateix/a.

2. Abans d'anar a dormir digues quin ha estat el moment més xulo del dia i perquè. 

3. Escriu en un paper una cosa que agraeixes a cada membre de la família. Amaga el paper per la casa perquè se'l trobi per sorpresa.

4. Obrim el llibre de l'emocionari per una pàgina qualsevol. Llegim quina emoció descriu i en parlem. 

5. Escoltem diferents cançons. Fem moviment lliure, expressem amb el cos les emocions que ens transmeten. 

6. Escull una cançó que t'agradi i et faci sentir bé per posar-la demà al matí per despertar-te. 

7. Representa amb el cos, sense parlar, una de les 6 emocions bàsiques: Ràbia, tristesa, fàstic, por, alegria o sorpresa. Els altres l'hauran d'endevinar.

8. Abans d'anar a dormir digues 3 coses que els altres hagin fet per tu i que t'hagin agradat. Com t'han fet sentir. 

9. Avui has d'aconseguir que 5 persones del teu voltant somriguin. Abans d'anar a dormir ens expliques com ho has aconseguit. 

10. Abans d'anar a dormir explica un fet que t'hagi fet sentir trist/a. A quina part del cos has notat la tristesa? Com has aconseguit sentir-te millor? 

11. Fes un dibuix, busca una frase, pinta un dibuix,... que t'ajudi a calmar-te quan aparegui la ràbia a casa. Els altres sabrem que quan tens el dibuix necessites el teu espai. 

12. Fes una sorpresa als altres membres de la família. 

13. Pensa en 3 coses que pots fer si apareix la ràbia a casa, a l'escola o pel carrer (contar fins a 10, imaginar que estàs a la platja jugant,...) 

14. Posa't davant del mirall i fes-te somriure. 

15. Pensa en un objecte de casa que aniria bé per fer un massatge. Aquesta nit, sessió de massatges en família! 

16. Pensa en una cosa que pots fer per millorar la convivència en la família (no cridar, no barallar-me, ajudar a fer alguna feina de casa,...). Posa-ho en pràctica tot el dia d'avui i al vespre ho posem en comú: Com t'has sentit? T'ha costat? T'ha agradat? Els altres,ho heu notat? Li agraïm l'esforç? 

17. Truca a algú que saps que faràs content amb la teva trucada. 

18. Posa el teu nom en un paper i penja'l a la paret. Durant tres dies els altres anotaran coses que els agraden de tu. 

19. És el dia de repartir abraçades! 

20. Si poguessis canviar alguna cosa de tu. Què canviaries? 

21. Sessió de relaxació en família. 

22. Pensa un acudit i aquesta nit els explicarem abans d'anar a dormir 

23. Acaba les frases. 
 Estic content/a quan... 
 Estic enfadat/da quan... 
 Em causa sorpresa... 
 Em fa por... 
 Em fa fàstic... 
 Em produeix tristesa quan... 

24. Quina creus que és la teva millor qualitat? I la dels altres membres de la família?



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada