dilluns, 2 de gener del 2017

Estendar pel nou any

Fa pocs dies vam fer balanç del 2016, però ara ja ha començat un nou any i és temps de mirar endavant!  

Tenim 365 dies per davant, cada un d'ells ple d'oportunitats! Però les oportunitats les hem de buscar, trobar i viure. Us proposo aturar-nos un moment per elaborar un estendard personal que defineixi cap on volem anar i quins són els valors volem que ens guiïn.

En l'estendard posarem aspectes que ens inspiren i són importants per a nosaltres. Així, un cop fet, el penjarem en un lloc visible de casa nostra per tal de que al llarg de l'any ens recordi cap on volem caminar.

Una bona idea seria que cada membre de la família elaborés el seu estendard personal (als petits els podem ajudar amb exemples del què volem dir en cada apartat, ho poden fer amb dibuixos ofotos,...). Fins i tot, a més dels estendars personals, ens podem proposar fer un estendar familiar entre tots!



Què posarem en aquest estendard?

LEMA: una frase que em representa i que vull que em guii al llarg del nou any.

EMBLEMA: Una representació gràfica del què jo sóc, del què espero ser, del què em representa, del què m'agrada,... (un animal, un paisatge, el sol, una casa, un personatge,...)

VALORS: Escriure  tres valors guia pel nou any.

M'INSPIRA: Anotar les persones, idees, paraules,... que vull tenir presents aquest nou any.

ASPECTES A MILLORAR: En base als meus "punts febles", quins propòsits de millora tinc pel 2017.

PUNTS FORTS: Quines qualitats, competències, talents,... tinc  que m'ajuden a créixer.

AQUEST NOU ANY EM PROPOSO... Cap on vull caminar jo i en què vull contribuir a millorar el món (entorn pròxim i llunyà).

1 comentari: